Hangi iş davası alacak kalemleri açısından arabulucuya gitmek zorunluluğu vardır ?

Kıdem tazminatı, İhbar tazminatı, fazla mesai, yıllık ücretli izin, hafta tatili,  bayram tatili gibi alacaklar ve işe iade davalarında Akhisar arabulucuya gitmek zorunluluğu söz konusudur. İşe iade davaları 30 ve üzeri çalışanda mümkün olduğu için genel olarak bu firmaların Akhisar’da büyük işletmeler için işe iade davası açılabileceği sonucunu çıkarırız. İş kazası, meslek hastalığı nedeniyle dava açmadan önce arabulucuya başvuru yapmak ise zorunlu değildir. Kanaatimizce Akhisar’da hastane yada klinik bünyesinde çalışan hasta bakıcı, hemşire ya da doktor, örneğin Covid 19 salgınından etkilenirse meslek hastalığı nedeniyle Akhisar’da bulunan arabuluculuk merkezine (kanaatimizce meslek hastalığı olarak kabulü gerekir, Mahkeme kararları ile durum daha da netleşecektir) başvurmaları gerek meyecektir. Çünkü iş kazası ve meslek hastalıkları zorunlu arabuluculuk kapsamı dışındadır.

Arabulucuya başvurmadan dava açarsam ne olur ?

Davanız herhangi bir işlem yapılmadan hiçbir inceleme yapılmaksızın dava şartı nedeniyle usulden reddedilecektir.

Arabuluculuk başvurusu nereden yapılır ?

Akhisar Adliyesi içerisinde bulunan Akhisar Adliyesi Arabuluculuk müdürlüğüne başvuru yapabilirsiniz.

Arabuluculuk başvurusu yaparken yanımda ne götürmeliyim ?

Kimliğiniz, işverene ait telefon ve adres bilgileri ile başvurmanız yeterlidir. Orada bulunan hazır formları kullanarak başvurunuzu yapabilirsiniz. Ancak yine de bu başvuruyu kendiniz yapmamanız, mutlaka avukat yardımınız almanızı kesinlikle önerilir.

Arabuluculuk ne kadar sürer ?

Akhisar Arabuluculuk bürosu tarafından görevlendirilen arabulucu sizin başvuruyu yaptığınız tarihten itibaren 3 hafta içerisinde başvuruyu sonuçlandırılacaktır, bu süre zorunlu hallerde 1 ay olabilir.

Arabuluculuk ücretini kim ödeyecektir ?

Sizin başvuru yapmanız sonrasında Akhisar Adliyesi arabuluculuk merkezi tarafından yapılan görevlendirme sonucunda  anlaşılamaması halinde; yeni işverenin sizin taleplerinizi kabul etmemesi size tazminat ödemek istemediğini söylemesi ya da sizi tekrar işe almayacağını söylemesi ile sona ererse, bu ücret Adalet Bakanlığı bütçesinden karşılanacaktır.

Toplantıya katılmazsa ne olur ?

Akhisar Adliyesi Arabuluculuk Müdürlüğü tarafından görevlendirilen arabulucu size telefonla ulaşarak, toplantı saati için uygun bir zaman planlaması yaparak size bir toplantı günü verir. Toplantı için tayin ettiği gün sizi ve işvereninizi çağırır.

İlk toplantıya mazeretsiz olarak  katılmayan taraf daha sonra açılacak davada (İşçilik alacağı kıdem , ihbar tazminatı gibi) kısmen veya tamamen haklı çıksa bile yaptığı yargılama giderinin tamamından sorumlu olacaktır.  Ayrıca toplantıya haksız yere katılmayan bu taraf lehine vekalet ücretine de hükmedilmez. Her iki tarafın da ilk toplantıya katılmaması sebebiyle sona eren arabuluculuk faaliyeti üzerine açılacak davalarda her iki tarafların yaptıkları yargılama giderleri kendi üzerine bırakılır. Bu bakımdan arabulucu tarafından size bildirilmiş olan ilk toplantıya katılmak hem işçi hem işveren açısından çok önemlidir.

Toplantı anlaşma ile sonuçlanırsa ne olur ?

Toplantı anlaşma ile sonuçlanırsa, işveren size söylediği zamanda ödemenizi yaparsa sorunsuz bir şekilde iş ilişkiniz sona ermiş olacaktır. Ama tazminatlarını ödemez ise o halde arabulucu anlaşma belgesi ile icra takibi yapabilirsiniz.

Arabuluculuk Toplantısı anlaşma ile sonuçlanmazsa ne olur ?

Anlaşma sağlanamazsa bu halde, arabuluculuk sonuç tutanağı ile birlikte dava açılır. İşe iade davalarında bu süre arabuluculuk son tutanağı tutulmasından itibaren 14 gündür, diğer alacaklarda ise arabulucuya başvuru ile duran süre işlemeye devam edecektir. Kanuni süresi içerisinde açılmalıdır.

Bu sayfada yer alan bilgiler tamamen fikir verme amaçlıdır, bağlayıcı değildir. Mevzuat ve içtihatların değişmeleri sonrasında bilgiler güncelliklerini yitirebilirler. Bu nedenle bu internet sayfasında yer alan bilgiler, dokümanlardaki eksiklikler ya da hatalar sonrasında bu bilgi ve evraklara dayanılarak yapılacak işlemlerden doğabilecek olan dolayı, doğrudan maddi / manevi zararlar ve masraflardan hiç bir şekilde sorumluluk kabul edilemez. En doğru bilgilere ulaşabilmek için lütfen tarafımızla iletişime geçerek, randevu alarak, en güncel bilgilere ulaşınız